Ugrás a fő tartalomra

INNOVÁCIÓ - Harmonity: a társas játék

Harmonity: a társas játék

 

A játék „belefeledkezős” tevékenység, szórakoztat, megnevettet, izgalmas és örömmel jár, egyszóval jutalmaz: a játszó egy sor pozitív élményhez jut általa; ugyanakkor „mellesleg” óriási tanulási felület. Vagyis 

a játék úgy tanít meg bennünket jó néhány a mindennapjainkban hasznosuló dologra, hogy észre sem vesszük, mert a jutalomra koncentrálunk, nem a tanulás erőfeszítésére.

Általában senki nem kételkedik abban, hogy a kisgyermekek (mellesleg az állatkölykök is) azért játszanak, hogy tanuljanak, vagyis így készülnek fel az életre – tehát tisztában vagyunk a játék rendkívüli hasznosságával, a közvélekedés mégis hajlamos csakis gyermeki tevékenységnek elkönyvelni. Még mindig tartja magát a nézet, hogy egy komoly felnőtthöz nem illik – kivéve néhány társadalmilag elfogadott formáját, mint a kártyázás vagy az amatőr sportjátékok.

A Harmonity annak ajánlott, aki felnőttként át tud lépni ezen a megrögzöttségen, és nyitott arra, hogy megtapasztalja az önfeledt játék személyiségformáló és közösségépítő erejét.

A Harmonity-ben így ér össze a személyiségfejlesztés, a közösséghez tartozás és a játék felszabadító hatása.

Harmonity - Alapprogram

A Harmonity célja, hogy növelje az egyéni hatékonyságot a közösség megtartó erejével és a játék széles tanulási felületével. Ehhez kínál matos-dráma-mentor egy általános fejlesztő alapprogramot és további specializációkat.

A Harmonity alapprogram tulajdonképpen egy csoportos „játékterápia”. Heti rendszerességű 90 perces foglalkozásokból áll, amelyekhez kétféle módon lehet csatlakozni. Mivel a foglalkozások játék-anyaga, módszerei és technikái egymásra épülnek, ajánlott a folyamatos részvétel; ugyanakkor minden foglalkozás önmagában is egy-egy lezárt egység, így alkalmanként is be lehet kapcsolódnia bárkinek.

A Harmonity program gyakorlati jellegű: a saját élmények megtapasztalása lényege. Az alkalmazott játékok és gyakorlatok igen változatosak (kapcsolatteremtő-, bizalom-építő, koncentrációt fejlesztő-, fantázia-, memória-, kommunikációs, stb. játékok), és mindig az adott csoport igényeihez igazodnak.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

SZUBJEKTÍV - Szalagavató (egy tényleg nagyon szubjektív írás)

  A szentesi Horváth Mihály Gimnázium irodalmi-drámai tagozatán történt az eset... Drámaisnak lenni nagyon-nagyon nagy dolog volt az életemben, drámais tanárnak lenni legalább ekkora. Nemrég elköszöntem a tagozattól és a gimitől, de még pár hónapig ott lesznek a végzőseim, így vannak utózöngék – ebből szeretném most megosztani azt, ami tegnap történt.  Romantikus filmekben szokott ilyen előfordulni, a hétköznapi életben ez egy kivételes dolog – az, hogy velem megesett, szinte hihetetlen, ugyanakkor felemelő és reményt adó.  Szóval… (Bocs, de ezt csak hosszan lehet elmesélni.) Az volt a pedagógus státusztörvény egyik kevés nyilvánosságot kapott, de számomra legfájóbb pontja, hogy annak, aki nem vállalta a státuszváltást, év közben kellett távoznia, ha nem akarta elveszíteni azt a kevéske végkielégítést, amit szintén ez a törvény meghagyott. Ezért távoztam én is úgy, hogy október végén többek közt a végzős osztályom és egy másik végzős osztály tanítását hagytam félbe. Enn...

ÉLETVEZETÉS - Lelkiismeret, felelősség, cinkos némaság (3 részben)

  Első: lelkiismeret Annyira, de annyira kíváncsi vagyok arra, mit gondolhat és/vagy érezhet magában az a főnök, aki mosolyogva bezsebeli a beosztottját illető gratulációkat, miközben annak sikeréért egy szalmaszálat sem tett keresztbe! Vagyis épphogy keresztbe tett: az ügynek, a beosztottnak; nem elég, hogy semmivel sem segítette a munkáját - tevőlegesen akadályozta, ahol csak tudta, amivel csak tudta. Szóval mit gondolhat, mit érezhet? Egyáltalán, érez valamit? Van lelkiismerete? Ha van, bizonyára felmenti magát: a saját gáncsoskodását valamilyen nagyobb jó szolgálatával magyarázza, lekicsinyli a beosztottja teljesítményét, jelentéktelennek állítja be az ügyet és a sikerét. Persze az is előfordulhat, hogy nincs lelkiismerete: hogy olyan ember, aki mások érzéseivel szemben nem érez mást, csak hűvös közömbösséget – régen szociopatának nevezték -; ebben az esetben felmerül a kérdés, vajon hogyan került a kitüntetett pozíciójába? Úgy, hogy színlelni tud érzéseket! Ha az érd...

SZUBJEKTÍV - Ő volt nekem az első...

  Ő volt nekem az első… … akitől gyalázkodó hozzászólást kaptam  a közösségi oldalamon. Bár egy újonnan létrehozott, teljesen üres kamuprofilról írt, és egyetlen szava sem igaz, azért eléggé vacak volt szembesülnöm a gyűlöletével: „Miért kényszerültek távozni: Ibi pl azért a 2 milláért, amit szakított a státustörvény miatt, az unokahúgom töritanára volt, ott hagyta az utolsó évben a gyerekeket. A pénz elfogyott most meg itt fröcsög mert megbánta. Remélem nem veszi vissza az igazgató, az ilyen nem való tanárnak. Ibi az ördög maga, csak ahhoz volt esze, hogy sajnáltassa magát. hülye liba inkább dolgozna” Viszket az ujjam, hogy elkezdjem tételesen cáfolni ennek a gyalázkodásnak az állításait – de trollokkal nem állunk szóba! Csak egyetlen megjegyzés:  az Ember annyi minden jóra kapott képességet - szeretetre, szolidaritásra, szép gondolatokra, segítő cselekedetekre… miért érezhet késztetést mégis ezeknek az ellenkezőjére?! Előzmény:  az egyik népszerű internetes...