Ugrás a fő tartalomra

INNOVÁCIÓ - Harmonity: a társas játék

Harmonity: a társas játék

 

A játék „belefeledkezős” tevékenység, szórakoztat, megnevettet, izgalmas és örömmel jár, egyszóval jutalmaz: a játszó egy sor pozitív élményhez jut általa; ugyanakkor „mellesleg” óriási tanulási felület. Vagyis 

a játék úgy tanít meg bennünket jó néhány a mindennapjainkban hasznosuló dologra, hogy észre sem vesszük, mert a jutalomra koncentrálunk, nem a tanulás erőfeszítésére.

Általában senki nem kételkedik abban, hogy a kisgyermekek (mellesleg az állatkölykök is) azért játszanak, hogy tanuljanak, vagyis így készülnek fel az életre – tehát tisztában vagyunk a játék rendkívüli hasznosságával, a közvélekedés mégis hajlamos csakis gyermeki tevékenységnek elkönyvelni. Még mindig tartja magát a nézet, hogy egy komoly felnőtthöz nem illik – kivéve néhány társadalmilag elfogadott formáját, mint a kártyázás vagy az amatőr sportjátékok.

A Harmonity annak ajánlott, aki felnőttként át tud lépni ezen a megrögzöttségen, és nyitott arra, hogy megtapasztalja az önfeledt játék személyiségformáló és közösségépítő erejét.

A Harmonity-ben így ér össze a személyiségfejlesztés, a közösséghez tartozás és a játék felszabadító hatása.

Harmonity - Alapprogram

A Harmonity célja, hogy növelje az egyéni hatékonyságot a közösség megtartó erejével és a játék széles tanulási felületével. Ehhez kínál matos-dráma-mentor egy általános fejlesztő alapprogramot és további specializációkat.

A Harmonity alapprogram tulajdonképpen egy csoportos „játékterápia”. Heti rendszerességű 90 perces foglalkozásokból áll, amelyekhez kétféle módon lehet csatlakozni. Mivel a foglalkozások játék-anyaga, módszerei és technikái egymásra épülnek, ajánlott a folyamatos részvétel; ugyanakkor minden foglalkozás önmagában is egy-egy lezárt egység, így alkalmanként is be lehet kapcsolódnia bárkinek.

A Harmonity program gyakorlati jellegű: a saját élmények megtapasztalása lényege. Az alkalmazott játékok és gyakorlatok igen változatosak (kapcsolatteremtő-, bizalom-építő, koncentrációt fejlesztő-, fantázia-, memória-, kommunikációs, stb. játékok), és mindig az adott csoport igényeihez igazodnak.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

SZUBJEKTÍV - Szalagavató (egy tényleg nagyon szubjektív írás)

  A szentesi Horváth Mihály Gimnázium irodalmi-drámai tagozatán történt az eset... Drámaisnak lenni nagyon-nagyon nagy dolog volt az életemben, drámais tanárnak lenni legalább ekkora. Nemrég elköszöntem a tagozattól és a gimitől, de még pár hónapig ott lesznek a végzőseim, így vannak utózöngék – ebből szeretném most megosztani azt, ami tegnap történt.  Romantikus filmekben szokott ilyen előfordulni, a hétköznapi életben ez egy kivételes dolog – az, hogy velem megesett, szinte hihetetlen, ugyanakkor felemelő és reményt adó.  Szóval… (Bocs, de ezt csak hosszan lehet elmesélni.) Az volt a pedagógus státusztörvény egyik kevés nyilvánosságot kapott, de számomra legfájóbb pontja, hogy annak, aki nem vállalta a státuszváltást, év közben kellett távoznia, ha nem akarta elveszíteni azt a kevéske végkielégítést, amit szintén ez a törvény meghagyott. Ezért távoztam én is úgy, hogy október végén többek közt a végzős osztályom és egy másik végzős osztály tanítását hagytam félbe. Ennek a két osztá

SZUBJEKTÍV - Ezért hagytam el a pedagógus pályát 3/3: Végtelenül szomorú

  Amikor ezt írom, nincs még 24 órája, hogy benyújtottam a státuszváltást elutasító nyilatkozatomat a munkáltatómnak. Elvileg a kollégáim nem is értesülhettek erről, mégis alig telt el pár óra, máris jelentkeztek az osztályfőnökségemre. Először megrökönyödtem ezen, sőt, kicsit fájt is, hogy „máris keselyűk köröznek a tetemem felett” – de belegondoltam a lehetséges motivációkba, és most inkább „szánom, siratom, sajnálom” szegény szakmámat.  (E szavakat Lázár Ervintől kölcsönöztem, aki a Négyszögletű Kerek Erdő mesefiguráit mély megértéssel alkotta meg tökéletlenségükben is szerethetőnek; e szavakat én sem elítélően használom!) Az osztályfőnöki pótlék kb. nettó harmincezer forintja szabad préda lesz a távozásommal. Akinek a múlt tanévben volt osztálya, de idén nem jutott neki, annak ennyivel kevesebb a havi jövedelme – a pedagógusbérek átlagos mértékéhez viszonyítva ez egy jelentős összeg! Ezért muszáj versenyezni érte – a megélhetés függhet ettől. Ahogy a muszáj vezérelhette jó néhá

SZUBJEKTÍV - Szó, szó, szó...

  Az alábbi sok-sok szó a tanítványaimtól származik.  Azóta, hogy nem vállaltam a státusztörvényt, és így el kellett hagynom az iskolámat, rengeteg volt tanítványom küldött bíztató szavakat. Ezek mellé érkeztek az utóbbi pár napban még továbbiak – a ballagási mizéria miatt sokan ragadtak tollat, hogy biztosítsanak az együttérzésükről. Hatalmas energiát ad ez nekem! Ezért úgy gondoltam, megörökítem mindegyiket… jó lesz elővenni, amikor majd kicsit nehezebb lesz a boldogulás (vagy a szívem), meg csak úgy, nosztalgiából is. Tetszik tudni hogy nem vagyok a szavak embere, de azért annyit elmondhatok, hogy a legértékesebb embert veszti el az iskola!! Nagyon sajnálom és nagyon-nagyon sok szerencsét es szeretetet kivánok Tanárnőnek a továbbiakban! Emlékszem, mikor maga mondta nekem, hogy fel a fejjel …, nem lesz baj , mindent megoldunk! Ezt kívánom most én is Tanárnőnek, hogy minden oldódjon meg, és hogy a legjobb úton haladjon tovább az élete! ... Tudom, Tanárnő sokszor említette, hogy a szen