A WHO, az Egészségügyi Világszervezet 2019-es jelentéséből:
"A műélvezet vagy a művészi alkotó tevékenység olyan
ádáz betegségekre adhat választ, mint a cukorbetegség, az elhízás vagy az
elmeállapot rendellenességei. (…)
A csoportosan gyakorolt művészi tevékenységnek is jótékony hatása lehet, az iskolai színjátszócsoportok léte például csökkentheti az iskolán belüli egészségtelen versengést és a megfélemlítést (bullying).”
Mielőtt a fenti jelentésről olvastam volna, nekem már hasonló volt a meggyőződésem: drámapedagógusként, színjátszó-rendezőként és drámatrénerként szerzett tapasztalataim alátámasztják ezt a nagyon fontos tudást.
A művészi alkotótevékenységek között a színházi nevelés és a drámajátékos tevékenységek előkelő helyet foglalnak el, hiszen művészetterápiás célokra a legjobban alkalmazhatóak. Ez abból adódik, hogy a színházművészet magában foglalja az összes többi művészeti ág lehetőségeit.
Fenti okokból a művészetterápiák közül a drámaterápia kiemelkedő eredményességű a személyiségfejlesztés területén; hozzá szorosan kapcsolódik a színházpedagógia és az alkalmazott drámajátékok.
Blogbejegyzéseimben e témák kapcsán osztom meg tapasztalataimat, tanácsaimat és meglátásaimat:
Mit érdemes tudni a tehetségről
Pszichodráma vagy színjátszás?
Megjegyzések
Megjegyzés küldése