A magyar közoktatásból fájóan hiányzik a pszicho-edukáció.
Az emberi viselkedés pszichológiai alapjainak megismerése pont az a tudás, amit az "életnek tanul" az ember. Ha szerencsés a diák, van olyan tanára, aki a tantárgyába beépít egy-egy, a témákhoz kapcsolódó lélektani ismeretet is - ahogy például Hitler tetteinek taglalásakor a tömegpszichózis megértetése döntő fontosságú. De elmondható, hogy általában nem kapnak információkat a tanulók - csak néhány példával - az önigazolás természetéről vagy az előítéletek kialakulásáról, az agresszió jellemzőiről vagy arról, mi az a kognitív disszonancia.
Pedig ezek az ismeretek szó szerint a túlélésünket jelentik.
Én magam a tanári gyakorlatomban folyamatosan törekedtem arra, hogy a lehetőségeimhez képest beépítsem a legelemibb pszichológiai tudást a tanóráimba, illetve kerestem alkalmakat e jelenségek tüzetesebb tanulmányozásához - például táborok során.
Az említett hiány miatt tartom fontosnak e blog hasábjain is folytatni ezt a gyakorlatot. Ez az oldal tehát a pszicho-edukációt szolgálja: bejegyzéseim az adott téma szakirodalmának feldolgozása segítségével igyekeznek bemutatni a fenti és kapcsolódó témákat.
Az emberi agresszió 1.; Az emberi agresszió 2.; Az emberi agresszió 3.; Az emberi agresszió 4.
Az előítélet 1.; Az előítélet 2.; Az előítélet 3.; Az előítélet 4.; Az előítélet 5.; Az előítélet 6.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése