Ugrás a fő tartalomra

Üdv! Jó, hogy rám találtál!

 


Amivel foglalkozom:

művészeti alapú egyéni támogatás; 

VAGYIS: tehetség-gondozás, drámaterápia, kommunikáció-fejlesztés, tanulás-könnyítés, önismereti coaching. 

A blogomban találhatsz 

ÉLETVEZETÉSI TIPPEKET;

ÖNISMERETI TUDNIVALÓKAT;

ÖNBIZALOM-NÖVELÉSI TANÁCSOKAT;

KAMASZ-KALAUZT - tinikorúakkal kapcsolatos tapasztalataimról;

SZUBJEKTÍV TÖRTÉNETEKET - amelyek tanulságul szolgálnak;

TUDÁSTÁRAT a művészeti alapú egyéni fejlesztés mibenlétéről és hasznosságáról.

Jó böngészést!

MATOS Ibolya vagyok, szabadúszó művészeti fejlesztéssel foglalkozó szakember. Amióta az eszemet tudom, közöm van a drámához, és a legjobbaktól tanultam:

  • a Színművészeti Egyetemen szereztem drámapedagógusi diplomát
  • az AICM Akadémián önismereti/life coach oklevelet
  • a legjobb helyeken és minden korosztállyal szereztem tapasztalatot:
  • a szentesi Horváth Mihály gimnázium irodalmi-drámai tagozata tanáraként és drámatagozat-vezetőjeként
  • ezzel párhuzamosan a Keleti István Művészeti Iskola színjáték és drámajáték tanáraként
  • drámatrénerként vezető tánc-sport egyesületnél
  • drámaoktatóként száznál több pedagógus-továbbképzésen, így

magabiztosan alkalmazom a többszörösen kipróbált technikákat a drámaterápiában és egyedi művészetterápiás módszerekkel dolgozom.

További végzettségeim: történelem és magyar szakos középiskolai tanár (Szegedi Tudományegyetem), szakvizsgázott pedagógus (Pécsi Tudományegyetem)

Kinyújtom feléd a kezem, mert lehet, hogy most pont arra van szükséged, amit matos-dráma-mentorként kínálok. Blogomban igyekszem sokféle hasznos tanáccsal szolgálni, például:

  • ÖNBIZALOM és a BELSŐ SZÉPSÉG;
  • HATÉKONY KOMMUNIKÁCIÓ és KAPCSOLATAINK szélesítése;
  • TEHETSÉG kibontakoztatása a vele járó nehézségek;
  • KARRIER alapozás és -támogatás;
  • a MENTÁLIS EGÉSZSÉG, a lelki jóllét fontossága.

És beavatlak egy varázslatos eszköztár, a drámajáték néhány jól alkalmazható fogásába.

Kérlek, nézz körül az oldalaimon!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

SZUBJEKTÍV - Szalagavató (egy tényleg nagyon szubjektív írás)

  A szentesi Horváth Mihály Gimnázium irodalmi-drámai tagozatán történt az eset... Drámaisnak lenni nagyon-nagyon nagy dolog volt az életemben, drámais tanárnak lenni legalább ekkora. Nemrég elköszöntem a tagozattól és a gimitől, de még pár hónapig ott lesznek a végzőseim, így vannak utózöngék – ebből szeretném most megosztani azt, ami tegnap történt.  Romantikus filmekben szokott ilyen előfordulni, a hétköznapi életben ez egy kivételes dolog – az, hogy velem megesett, szinte hihetetlen, ugyanakkor felemelő és reményt adó.  Szóval… (Bocs, de ezt csak hosszan lehet elmesélni.) Az volt a pedagógus státusztörvény egyik kevés nyilvánosságot kapott, de számomra legfájóbb pontja, hogy annak, aki nem vállalta a státuszváltást, év közben kellett távoznia, ha nem akarta elveszíteni azt a kevéske végkielégítést, amit szintén ez a törvény meghagyott. Ezért távoztam én is úgy, hogy október végén többek közt a végzős osztályom és egy másik végzős osztály tanítását hagytam félbe. Ennek a két osztá

SZUBJEKTÍV - Ezért hagytam el a pedagógus pályát 3/3: Végtelenül szomorú

  Amikor ezt írom, nincs még 24 órája, hogy benyújtottam a státuszváltást elutasító nyilatkozatomat a munkáltatómnak. Elvileg a kollégáim nem is értesülhettek erről, mégis alig telt el pár óra, máris jelentkeztek az osztályfőnökségemre. Először megrökönyödtem ezen, sőt, kicsit fájt is, hogy „máris keselyűk köröznek a tetemem felett” – de belegondoltam a lehetséges motivációkba, és most inkább „szánom, siratom, sajnálom” szegény szakmámat.  (E szavakat Lázár Ervintől kölcsönöztem, aki a Négyszögletű Kerek Erdő mesefiguráit mély megértéssel alkotta meg tökéletlenségükben is szerethetőnek; e szavakat én sem elítélően használom!) Az osztályfőnöki pótlék kb. nettó harmincezer forintja szabad préda lesz a távozásommal. Akinek a múlt tanévben volt osztálya, de idén nem jutott neki, annak ennyivel kevesebb a havi jövedelme – a pedagógusbérek átlagos mértékéhez viszonyítva ez egy jelentős összeg! Ezért muszáj versenyezni érte – a megélhetés függhet ettől. Ahogy a muszáj vezérelhette jó néhá

SZUBJEKTÍV - Szó, szó, szó...

  Az alábbi sok-sok szó a tanítványaimtól származik.  Azóta, hogy nem vállaltam a státusztörvényt, és így el kellett hagynom az iskolámat, rengeteg volt tanítványom küldött bíztató szavakat. Ezek mellé érkeztek az utóbbi pár napban még továbbiak – a ballagási mizéria miatt sokan ragadtak tollat, hogy biztosítsanak az együttérzésükről. Hatalmas energiát ad ez nekem! Ezért úgy gondoltam, megörökítem mindegyiket… jó lesz elővenni, amikor majd kicsit nehezebb lesz a boldogulás (vagy a szívem), meg csak úgy, nosztalgiából is. Tetszik tudni hogy nem vagyok a szavak embere, de azért annyit elmondhatok, hogy a legértékesebb embert veszti el az iskola!! Nagyon sajnálom és nagyon-nagyon sok szerencsét es szeretetet kivánok Tanárnőnek a továbbiakban! Emlékszem, mikor maga mondta nekem, hogy fel a fejjel …, nem lesz baj , mindent megoldunk! Ezt kívánom most én is Tanárnőnek, hogy minden oldódjon meg, és hogy a legjobb úton haladjon tovább az élete! ... Tudom, Tanárnő sokszor említette, hogy a szen